ASÜ Yönetimi, Öğrencilerle İkindi Çayında Bir Araya Geldi

Aksaray Üniversitesi (ASÜ) Rektörü Prof. Dr. Yusuf Şahin, yönetim ve öğrencilerin buluştuğu toplantıların, yapılacak ve planlanacak işlere dair isabetli kararlar alma süreçlerini pozitif yönde etkilediğini söyledi.

Salgın münasebetiyle bir süredir yapılamayan İkindi Çayı Toplantıları yeniden başladı. 2015 yılından bu yana farklı uygulamaları hayata geçirdiklerini, bunlardan birisinin de Rektör ve Rektör Yardımcılarının öğrencilerle buluşması olduğunu kaydeden Şahin, birkaç açıdan bu toplantıların önemli olduğunu söyledi. Düzenlenen etkinliklerle çalışmaları anlatma, projelerden söz etme ve öğrencilerle birlikte isabetli kararlar alma imkânına sahip olduklarını dile getiren Prof. Şahin, “Toplantılarımızı herhangi bir konferans salonu yerine Senato Salonu’nda yapıyoruz çünkü buranın sembolik bir değeri var. Yarınlarda öğrenci arkadaşlarımız buralarda olacaklar ve üniversiteyi onlar yönetecekler. Onların da bu havayı teneffüs etmesini istiyoruz. Biz büyük bir aileyiz ve aynı gemideyiz” dedi.  Şahin, konuşmasının devamında öğrencilerden beklentilerini şu sözlerle anlattı: “Öğrencilerimiz farklı bölüm ve programlarda okuyor, o alana dair akademik eğitimler alarak akli melekelerini geliştiriyor. Biz bunun yanı sıra öğrencilerimizin bedeni ve ruhi melekelerini de geliştirmesini istiyoruz. Bedeni melekelerin gelişmesi için öğrencilerimizin arzu ettikleri bir spor dalıyla ilgilenmesini beklemekteyiz. Bunun için kampüsümüzde yeterli olanaklar var. Ruhi melekelerin gelişmesi için de öğrencilerimizden beklentimiz kültür ve sanat çalışmalarıyla yakından ilgilenmeleri. Tiyatro, müzik, edebiyat, resim… Hangi alanda kendinizi daha yetkin hissediyorsanız o alanla ilgilenin. Buna ilişkin de kampüsümüzdeki fiziki donatılarımız yeterli seviyede. Kişilik inşası bakımından bu üçlü sacayağının çok değerli olduğu kanaatindeyiz.”

Rektör Yardımcıları Prof. Dr. Ayhan Özçifçi, Prof. Dr. Engin Deligöz ve Prof. Dr. İbrahim Bakırtaş’ın da katıldığı toplantıda, farklı okul ve bölümlerde eğitim-öğretim gören öğrenciler taleplerini dile getirdi, görüş ve önerilerini sıraladı.  

1214